Напрям 5. Освітня безбар’єрність: створені рівні можливості та вільний доступ до освіти, зокрема освіти протягом життя, а також здобуття іншої професії, підвищення кваліфікації та опанування додаткових компетентностей
Інклюзивна освіта в закладах освіти Бабанської селищної ради.
Відділ освіти,культури, молоді та спорту інформує, що в ЗЗСО та в ЗДО Бабанської селищної ради для здобувачів освіти та вихованців створені умови, зокрема інклюзивного чи спеціального освітнього середовища, для здобуття дошкільної та середньої освіти дітьми з особливими освітніми потребами з урахуванням особливостей їхнього розвитку та у спосіб і формах, які є для них найбільш зручними та ефективними. Заклади освіти співпрацюють з фахівцями інклюзивно-ресурсного центру. На території Бабанської територіальної громади в закладах освіти 6 дітей з ООП, які здобувають освіту в ліцеях громади та дошкільному підрозділі. Діти забезпечені асистентами вчителів та вихователя. Також заклади освіти забезпечені ресурсними кімнатами, над наповненням яких постійно працюємо.
Ресурсна кімната – це спеціально облаштована кімната (частина кімнати), що має відповідний розподіл функціональних зон, призначених для всебічного розвитку учнів, гармонізації їхнього психоемоційного стану та психологічного розвантаження, надання (проведення) індивідуальних та/або групових психологопедагогічних та корекційно-розвиткових послуг
Основними завданнями використання ресурсної кімнати у ЗЗСО є:
- психологічне розвантаження здобувачів освіти;
- соціально-побутове орієнтування, формування в учнів навичок самообслуговування;
- надання індивідуальних та/або групових психологопедагогічних та корекційно-розвиткових послуг.
Основний принцип інклюзивної освіти полягає в тому, що:
◦ Всі діти мають навчатися разом у всіх випадках, коли це виявляється можливим, не зважаючи на певні труднощі чи відмінності, що існують між ними.
◦ Навчальні заклади мають визнавати і враховувати різноманітні потреби своїх учнів шляхом узгодження різних видів і темпів навчання.
◦ Забезпечення якісної освіти для всіх шляхом розробки відповідних навчальних планів, прийняття організаційних заходів, розробки стратегії викладання, використання ресурсів та партнерських зв’язків зі своїми громадами.
◦ Діти з особливими освітніми потребами мають отримувати будь-яку додаткову допомогу, яка може знадобитися їм для забезпечення успішності процесу навчання. Вони є найбільш ефективним засобом, який гарантує солідарність, співучасть, взаємоповагу, розуміння між дітьми з особливими потребами та їхніми ровесниками.
Переваги інклюзивної освіти:
для дітей з особливими освітніми потребами:
◦ Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей.
◦ Ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами.
◦ Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
◦ Навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей.
◦ У дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими ровесниками й участі у громадському житті.
для інших дітей:
◦ Діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей.
◦ Діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них.
◦ Діти вчаться співробітництву.
◦ Діти вчаться поводитися нестандартно, бути винахідливими, а також співчувати іншим.
для педагогів та фахівців:
◦ Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.
◦ Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що дає їм змогу ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.
◦ Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) починають сприймати дітей більш цілісно, а також вчаться дивитися на життєві ситуації очима дітей.